14.10.2016

Přes paleontologii, geologii, tradice a historii Zubří a Rožnova, Zuberské výšivky až po dnešek.
  • 12.10.2016
  • 14.6.2011
  • 14.6.2012
Symbolické startovné podpořilo aktivity Iskérky

Pátý ročník celorepublikových Závodů kočárků se konal v neděli 10.4.2016 u altánu rožnovského parku od 15 hodin. V Rožnově se tento závod konal potřetí, v celé České republice popáté.
Závody kočárků ve sportovní chůzi probíhaly na úseku přibližně 100 kroků a byly určeny nejen pro maminky a tatínky, ale i pro děti. Zkrátka pro celou rodinu. Součástí odpoledne v parku byl také bohatý doprovodný program.
„Startovné je tento rok 50 korun za soutěžící rodinu. Polovina výtěžku bude určena pro centrum duševního zdraví Iskérka a druhá polovina pak pro MŠ 1. Máje,“ uvedla pořadatelka rožnovských závodů Hana Jantačová.
Děkujeme organizátorce Hance Jantačová, že si pro letošní rok vybrala k podpoře naši organizaci. Částka ve výši 1590,00 Kč bude použita na aktivity pro klienty naší organizace.
  • duben 2016
  • 30.1.2012
Naše zahrada se konečně dočkala. Dali jsme ji trochu do pořádku.Pěkně jsme se u toho zapotili. Není se čemu divit, když bylo tak parno! Bylo nám všem fajn. No aby ne, vždyť jsme měli pomocníka - pana Barnyho!
  • 1.6.2017
Dvě v jednom
Pátek 14.11.2014, Městská knihovna Rožnov

Dnes jsme s Míšou a Ivanem vydali za kulturou. V městské knihovně jsme navštívili dvě inspirativní výstavy. Jedna je pojata formou komiksů na téma Černobílé obrázky o věcech, které černobílé nejsou - autorem je ČSOP Salamandr, druhá, Věčně plynoucí ča, nabízí nevšední pohled neddávno zesnulého Zdeňka Kolomazníka, vášnivého fotografa. Obě výstavy stojí za to. Určitě si je nenechte ujít.
  • 14.11.2014
31.1.2014 jsme si zašli po plavání s Michalem na výstavu do Městké knihovny v Rožnově. Chodby zdobí fotografie DŘEVOTVORů, tedy podivných tvorů, žijících ve starých stromech, kteří čekají na své zrození. Podobu jim vtiskli kreativní nadšenci - Igor Bureš, Marián Horák a Alexandr Sulima, kteří se věnují zpracování dřeva do nejrůznějších podob. Je to nádhera,co se jim daří ze starých stromů vytvořit. Pokud vás obrázky inspirují, neváhejte přijít na DERNISÁŽ této výstavy, která se koná v pátek 28.2.2014 v 17.00 hod. v podkroví knihovny.
V podkroví je zase něco úplně jiného. Malby jako písemné záznamy psané jazykem, který má nekonečno slov a nemá jasně stanovenou gramatiku, je bez zákonitostí a bez hranic. Takové je dílo absolventa Fakulty umění Ostravské univerzity MgA. Petra Hajdyly POHLEDY.
JESTLI SE RÁDI DÍVÁTE A NASLOUCHÁTE, MÁTE-LI RÁDI KRÁSNÉ VĚCI, NEVÁHEJTE PŘIJÍT.
  • 31.1.2014
Týdny pro duševní zdraví - Muž zahoří a jde - žena trpělivě žhne
Výstava obrazů Milana Farného a básní Marie Farné - 2.9. 2013 - 30.10. 2013 - chodby a podkroví Městské knihovny v Rožnově pod Radhoštěm

Anotace: Výstava vypovídá slovem a obrazem o životě manželů Farných, který je poznamenaný bojem s těžkou duševní chorobou. Chce umožnit pochopit svět duševně nemocných všem lidem, ať už mají částečnou nebo žádnou zkušenost s touto skupinou svých bližních.

Paní Marie Farná se narodila ve Frýdku Místku, vystudovala střední ekonomickou školu, vysokou školu již nedokončila pro vážnou psychickou nemoc. Od roku 1993 se věnuje poezii, napsala několik sbírek např. „Výkřiky“, Střípky“,“Květinářství života“, „Rekvizity lásky“, „Žena trpělivě žhne“ a vydala CD „Mamilure“. Za svou tvorbu získala devět literárních ocenění. Píše také aforismy - Ne každá pravda se říká nebo píše. Dary od Boha nezpeněžíš. Chtivost jim svítila na cestu. On dal lásce tělo, Ona duši. Existuje ticho, vyrůstající ze slov. Všichni jsme se narodili s kořeny touhy. Láska není obsah zálohové láhve. Sny jsou děti touhy. Touha je žízeň z oceánu slané vody.

Pan Milan Farný se narodil v Novém Jíčíně. Vystudoval střední Strojní průmyslovku v Kopřivnici. Kresbu studoval na Lidové škole umění v Ostravě u profesora Ruska. Samostatně vystavoval v Novém Jíčíně, Opavě, dále na společných výstavách v Piešťanech, Šumperku, Studénce, Praze aj.

Projekt podpořili: Město Rožnov, Evropský sociální fond a státní rozpočet ČR
Partneři: Městská knihovna, Valašské muzeum v přírodě, Psychiatrická nemocnice Oprava
Mediální partneři: Spektrum, TV Beskyd, VIN, Rožnovský prostor, KAM , IC Rožnov, Tv Noe, Budupomahat.cz, TKA, Infoprostor

Více informací na: http://iskerka.info/tydnyzdravi2013.htm
  • 30.10.2013
8.11.2016
Společné poznávání historie Olomouce, návštěva dómu sv. Václava, obdivování starého umění v Arcidiecézním muzeu. Také posilnění v restauraci a v kavárně Ode (kterou provozují sestry Františkánky). Návštěva chrámu sv. Michala - jeho poustevny, hlavní lodě... jen zvonice bohužel nás ke svým pokladům nepustila - bylo zavřeno. Krásné zážitky a společné sdílení, děkujeme.
  • 11.11.2016
  • 24.10.2016
Výlet na Radhošť 21.2.2014

Byo nás 7. Časně po ránu jsme se vydali autobusem na Pustevny. Naše cesta by se dala nazvat cestou o mlze, větru a sněhu. I přes "arktické" podmínky jsme vyrazili k Radegastu.Cesta uplynula tak rychle, že jsme se bez váhání rozhodli pokračovat dále.Kromě jedné turistky - samotářky, jsme byli jediní, kteří kráčeli k vrcholu. V plné síle jsme dorazili na Radhošť. V horském hotelu Radegast jsme se posílili místními dobrotami každý dle svého gusta. Po chvilce odpočinku jsme vyrazili zpět do nepohody. Mlha byla tak hustá, že jsme často neviděli jeden druhého. Na zpáteční cestě jsme už potkali mnoho dalších, kteří právě absolvovali cestu, kterou my měli již za sebou. Ještě krátká procházka po Pustevnách a už jel autobus. Vrátili jsme se všichni a celí. I přes nepřízeň počasí nám bylo dobře a krátké historky Radima o vesnici někde v Rusku, kde je - 59 st. C nás rozehřály.
  • 21.2.2014
  • 15.4.2011
Pátek 13.2. 2015

Aktivizační program - výstup na Hradisko, návštěva Čajovny Hradisko a seznamování se s cestou čaje - ochutnávky. Děkujeme panu Jiřímu Částečkovi.
  • 13.2.2015
  • 24.8.2012
Výlet na Díly
14.1.2016
Dnes v dopoledních hodinách jsme se vydali na procházku v oblasti Valašské Bystřice, a to z Hlaváčků na nedaleké Díly. Cestu nám lehce komplikovala zamrzlá pěšinka, ale to nás neodradilo. Zpáteční cesta byla o něco náročnější. Zdatnější jedinci vyrazili z Dílů do Rožnova pod Radhoštěm. Počasí nám vyšlo, všichni jsme si to užili.
  • 14.1.2016
Pátek 10. června 2016
Výlet na Bystřičku a klenovské skály, možné i plavání v přehradě – sraz v 8:05 na autobusovém nádraží v Rožnově a návrat ve 13:05 z Bystřičky autobusem

Dnes jsme si osahávali hranice svých fyzických dovedností při výstupu na Hradiště Klenov. Také jsme se obdivovali velkým Amurům a dalším rybám z přehrady Bystřička. Pár z nás se nebálo a zeptalo se místních správců přehrady, cože je to za druh ryb. Jelikož správce měl smysl pro humor, odpověděl: "Tak tamto první v řadě je Pepa a to poslední Karel". Až po dostatečném smíchu nám dal odborný výklad. Poté nás čekal výšlap na Hrad Klenov. No a jelikož jsme se cítili v kůži kamzíků - šplhali jsme se přímo nahoru a ne oklikou. Ale za to dosažení vrcholu bylo vítězné a odměněno svačinou a čajem. Děkuji všem za statečnost, účast a péči mezi sebou při výstupu.
Výlet Jarcovská kula – pátek 11. března 2016
Odjezd z Rožnova p.R. v 8:30 z aut. nádraží (z Val. Mez. v 8:55) směr Valašské Meziříčí zast. Podlesí. Výlet na Jarcovskou kulu a zpět (cca délka trasy okolo 6-7 km nenáročným terénem)

Zmrzlí, ošlehaní větrem, po dostatečném fyzickém výkonu a objevení tajuplné Jarcovské kuly, jsme si zasloužili ohřátí v kavárně ve Valašském Meziříčí. Děkuji za společnost a odvahu. Ač jsme pak litovali, že jsme si nezvolili delší trasu. Jenže po kapkách nakape také celý lavor vody. Tak je to i s námi a výlety.
Pátek 22. července 2016
Výlet rozhledna Loučka - v 8:52 odjezd vlakem z Rožnova pod Radhoštěm, návrat zpět ve 12:51 z Loučky (v Rožnově pod Radhoštěm kolem 14 hodiny). Vesnička Loučka ukrývá i zbytky Keltského hradiště.

Společný výlet skrze historii až po současnost - seznámení se s okolím obce Loučka - vrch Hradiště - údajně zde sídlili i tzv. Púchovské kultury. Ale Loučka si prošla i historií obou světových válek a nejvíce je zaznamenán letopočet 1945, kdy ji hrozilo vypálení viz. dokument na české televizi: http://www.ceskatelevize.cz/porady/11245723277-loucka-1945/21638256068
11.11.2016
Po rozjímání, povídání a setkání s panem farářem Kamilem Obrem na téma sv. Augustin a změny v našich životech jsme se vypravili na podzimní procházku na Hradisko. Obdivovali jsme vrstvu listí pod nohama a bílé sněžné hory na obzoru. Procvičili jsme se v německé a anglické konverzaci. A poté se rozešli na oběd.
  • 11.11.2016
Výlet do ZOO Ostrava

Čtvrtek 1.4.2016

Na přání více klientů jsme se rozhodli uskutečnit celodenní výlet do ZOO Ostrava. Navzdory nepříznivé předpovědi počasí nám slunce svítilo už od samého rána a provázelo nás prakticky po celou dobu našeho výletu. Po příjezdu do Ostravy jsme mohli z oken tramvaje na cestě do ZOO shlédnout město včetně průmyslového areálu Vítkovic. Návštěva samotné ZOO se odehrávala v poklidné atmosféře, našli jsme si čas nejenom na prohlídku zvířat a nových pavilónů a voliér, ale i na občerstvení a odpočinek. Velký úspěch měly zejména opice nejrůznějších velikostí, areál velkých kočkovitých šelem, kde jsme se mohli přes sklo doslova dotknout ležící lvice, zebry a žirafy, které se k nám přiblížily na 2 metry a nechaly se okukovat. Déšť nás nahnal do tramvaje až v samotném závěru prohlídky. Ještě před odjezdem autobusu zpátky do Rožnova, jsme na nádraží navštívili obchodní centrum, které někteří z nás využili k nákupu drobností nebo menšího občerstvení a pak už jsme se vydali na cestu domů. Odpolední siestu v autobusu narušila těsně před Rožnovem – na Pinduli dopravní nehoda, následkem které jsme byli odkázání dojít do Rožnova po svých. Nikomu to však nijak výrazně nevadilo, alespoň jsme z autobusu protáhli nohy a domů všichni dorazili ještě za světla.
  • 7.4.2016
Návštěva výstavy - "Ledové království"
Pátek 15. ledna 2016 - camp v Rožově pod Radhoštěm

Tento pátek byl v duchu Zimy, zimy bílé, mrazivé. Společně jsme vyšli na procházku kolem Rožnova, podívat se do údolí z vršku nedaleko Hradiska. Poté přes louky jsme se vrátili do města a zahřáli se v místní kavárně nejen u kávy, ale i u hřejivého slova a někteří u hry šachy. Po kratičké zastávce jsme pokračovali směr camp, kde se konala výstava soch v rámci festivalu Ledové království. Usedli jsme na ledový trůn, navštívili rodinu tučňáků a podívali se za ledovou perníkovou chaloupkou. Některým to nestačilo a po ledovém království navštívili i království kamenů - obchod Svět kamenů nedaleko campu. Děkuji za milou společnost, krásnou procházku a obdivování umění.
  • zima 2015/2016
Pátek 15.4. – Výlet do Hodslavic

Společně jsme se vydali a poznáním na výlet do nedalekých Hodslavic, rodiště Františka Palackého. Navštívili jsme rodný dům Fr. Palackého, který je zároveň přestaven na muzeum. Dozvěděli jsme se zajímavé informace o životě Františka Palackého, a také historii Hodslavic. Poté jsme navštívili dřevěný kostel sv. Ondřeje a evangelický kostel. Po kulturních památkách Hodslavic nám byl přidělen ochotný průvodce, který nás zaujal svým poutavým vypravováním. Jelikož nám vyšlo počasí, rozhodli jsme se vydat na procházku k bývalému větrnému mlýnu.
  • 15.4.2016

31. července 2011

Webová adresa

Má oblíbená alba na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)